Group
Reisgedrag, Slim en innovatief

Mobility as a Service pilot

Gepubliceerd op 24 maart 2023

Via een app altijd het vervoermiddel vinden dat voor jou het gunstigste is. Qua kosten, maar ook qua tijdsduur, flexibiliteit én duurzaamheid. Hoe mooi is dat?! Maar welke app is het meest geschikt? Vandaag gaat Advocatenkantoor Goorts + Coppens erover in gesprek met twee aanbieders. Brainport Bereikbaar was erbij. Hopelijk is het de start van een mooie MaaS-pilot! 

Voor MaaS – ofwel Mobility as a Service – zijn inmiddels enkele apps ontwikkeld. Daarin kun je al het mogelijke vervoer plannen, boeken en betalen. Bijvoorbeeld de deelfiets, -auto, -scooter, trein, tram, of (water)taxi. En zelfs de eigen auto of fiets. Maar vooral ook combinaties. Zodat reizen van-deur-tot-deur op maat en volgens de wensen van de reiziger mogelijk is.

Dat is niet alleen goed voor het milieu en de bereikbaarheid in de regio, het is ook een aantrekkelijke arbeidsvoorwaarde. Interessant, vindt Advocatenkantoor Goorts + Coppens. Daarom hebben ze zich aangemeld voor een MaaS pilot in 2023. In die pilot proberen enkele werknemers een paar maanden verschillende MaaS-apps uit. Brainport Bereikbaar legde het contact met meerdere MaaS-dienstverleners voor het kennismakingsgesprek van vandaag. Zit er een geschikt aanbod bij? Dan start de MaaS-pilot voor Goorts + Coppens eind mei/begin juni. Aan het einde van het jaar evalueert Brainport Bereikbaar de pilot samen met Goorts + Coppens en geven we advies over het vervolg.

nl_NLNederlands